Tietoa mainostajalle › Tietosuojaseloste ›
Menu

Aito vs käsitelty

Olen usein keuhkonnut blogissani kosmetiikkamainoksista, joissa esimerkiksi ripset on pidennetty Photoshopilla mittoihin, joihin mainostetulla tuotteella on mahdoton päästä. Olen aivan ehdottomasti liioittelevaa kosmetiikkamainontaa vastaan —olenhan ollut mukana keräämässä yli 5000 nimeä liioittelevaa kosmetiikkamainontaa suitsivaan adressiinkin —  ja siksipä halusinkin herättää keskustelua siitä, mitä mieltä olette meikän ja Mádaran Pihlajavoiteen mainoskuvasta.

Kempparin Facebook-ryhmän puolella on pitkä keskusteluketju siitä, onko aito kuva lopullisen mainoksen kuvaa parempi. Alkuperäinen ja käsitelty kuva löytyvät valokuvan ottajan, Doritin blogista, laitetaan ne vielä tähänkin. Ylempi on alkuperäinen, alempi on käsitelty.

kc-aito

MG_4605Kuvat: Dorit Salutskij

Mitä mieltä olette, onko kuvakäsittely ok, vai turhaa?

En itse ota (vielä) kantaa, kiinnostaa kuulla teidän mielipiteenne. Mádaran versio Doritin kuvasta on tässä:

kc-dd-cream

Kuvaa on siis muokattu vielä sen jälkeen, kun valokuvaaja on päästänyt foton käsistään.

Mitä mieltä olette: onko lopullinen mainoskuva liian käsitelty?